Procescontrole – Voortgangscontrole Aftersales
Voorwaarde voor een gesmeerd lopende afdeling is het waarborgen van processen. Zijn deze processen beschreven of zijn het mondelinge afspraken? Zijn ze bij iedereen bekend? Kunnen alle betrokkenen de geldende processen inzien? Zijn er processen gewijzigd? Een voortgangscontrole kan helpen inzichtelijk te maken wat er moet gebeuren om een betere, vlottere doorgang te verkrijgen. Het is echter lastig om dit zelf objectief te beoordelen.
REGEL Automotive Consultancy kan vanuit kennis, ervaring en expertise voor u wellicht net dát missende puzzelstukje vinden.
‘Door de meerdere trainingen en opleidingen die ik heb gevolgd, mag ik mij gecertificeerd serviceadviseur noemen, gecertificeerd garantiespecialist, en het diploma Vakbekwaamheid Garagebedrijf ontbreek uiteraard niet in dit rijtje. Een erg bijzondere opdracht én leerschool was het incognito bezoeken van dealers voor een klantbelevingsonderzoek. Daarbij lag de focus geheel op het gevoel wat dit bezoek mij als “klant” gaf. Enorm leerzaam. Ook deze ervaring komt nog vrijwel dagelijks van pas.’
Rein Geleijnse
Ondersteuning receptie
Een serviceadviseur is net een mens en heeft wel eens verlof, is soms ziek en gaat waarschijnlijk ook naar een training(en) buitenshuis. Zijn werkzaamheden moeten echter wel doorgang vinden. Het komt de kwaliteit en kwantiteit van het werk niet ten goede wanneer dergelijke hiaten niet zorgvuldig worden opgevuld.
Tijdens de afwezigheid van uw serviceadviseur kunt u REGEL Automotive Consultancy inzetten. Zowel een enkele dag als meerdere dagen zijn mogelijk. Als de benodigde inloggegevens bekend zijn is het Plug & Play.
Ondersteuning backoffice & facturatie
Zonder factuur betaalt niemand. Wist u dat een klant sneller betaalt als de factuur direct na het werkplaatsbezoek wordt gestuurd? En dat een duidelijk en correct opgemaakte factuur hier aan bijdraagt? Wist u ook dat er zonder kennis en ervaring op dit gebied lang niet altijd voldoende gefactureerd wordt? En dat een te hoog saldo ‘onderhanden werk’ hieraan ook niet bijdraagt?
REGEL Automotive Consultancy kent het klappen van de zweep en streeft met de opgedane kennis en ervaring altijd naar een zo optimaal mogelijk en zorgvuldig bepaald resultaat voor uw bedrijf.
Garantieverwerking
Claimen van garantie wordt vaak gezien als noodzakelijk kwaad en een sluitpost op de begroting.
Als merkdealer bestaat de verplichting om garantiewerkzaamheden uit te voeren tegen vastgestelde tarieven en onder strikte voorwaarden. Dat kan op diverse manieren, statisch of dynamisch. REGEL Automotive Consultancy kiest voor dynamisch. Zo kan binnen de voorwaarden een zo optimaal mogelijke claim ingediend worden met een zo hoog mogelijke vergoeding.
Garantie is voor veel bedrijven een enorm grijs gebied zonder duidelijkheid over de geldstromen, merkwaardig, de debiteur garantie behoort toch bij de top 3 debiteuren met de grootste omzet!
REGEL Automotive Consultancy staat tot uw beschikking om transparantie in deze geldstroom te verkrijgen.
Rein: ‘Als “claimoloog” werk ik samen met uw medewerkers voor een maximaal resultaat. Bij meerdere dealers heb ik dit projectmatig gedaan; onvermijdelijke audits door de importeur heb ik met goed resultaat afgewikkeld.’
KCC – Klant Contact Center
Een eerste indruk is slechts éénmaal mogelijk en dus van levensbelang. Uw klant krijgt vaak als eerste te maken met een medewerker van uw KCC. Dat is de eerste stap op de weg naar een hoge klanttevredenheid. Lang in de wacht staan, geen of een (te) laat antwoord op een mail, een slecht verzorgde of niet volledige afspraak is ook in de automotive branche dodelijk.
Investeren in een gestroomlijnd KCC met kennis van het vakgebied betaalt zich terug in meerdere opzichten. Rust aan een receptie, rust in een werkplaatsplanning en een goed gevoel bij uw klant bevorderen de algehele klanttevredenheid.
Zowel voor het assisteren van uw KCC als voor het optimaliseren of opzetten van uw KCC is REGEL Automotive Consultancy u graag tot dienst.
Opleiden & Coachen
Uit de praktijk gegrepen: ‘O ja, jij begint vandaag, ik ga zo meteen jouw inlogcodes opzoeken, en een telefoon is ook nog wel ergens.’ Vervolgens mag de ‘gelukkige’ nieuwe medewerker aanschuiven aan het bureau van zijn voorganger, met diens erfenis.
Het vak van serviceadviseur is een écht vak. Net zoals een monteur leert hoe hij een versnellingsbak moet reviseren, moet de serviceadviseur ook zijn vak leren. Een goede start van een nieuwe medewerker staat of valt met een goede begeleiding, en dit vergt tijd, energie en mankracht. Om uw medewerkers naast hun dagelijkse drukke bezigheden echter ook nog te belasten met het inwerken van uw nieuwe medewerker is wel veel gevraagd.
REGEL Automotive Consultancy heeft aandacht voor de nieuwe medewerker en begeleidt hem vanuit ervaring met klantbelevingsonderzoeken en vakkennis. Dat zorgt voor een solide fundament waardoor uw medewerker sneller en beter voorbereid inzetbaar is.
KTV – Klanttevredenheid
Een hoge klanttevredenheid is vrijwel zonder uitzondering een doelstelling van elk bedrijf. Niemand wil klanten die niet (geheel) tevreden zijn. Klantbeleving wordt vaak gevormd door hele kleine en op het oog onbelangrijke zaken. Objectief uw eigen bedrijf bekijken is echter schier onmogelijk.
Voor een buitenstaander zullen de knelpunten veel makkelijker te ontdekken zijn.
REGEL Automotive Consultancy heeft veel ervaring met klantbelevingsonderzoeken.
Zorg dat uw medewerkers ware ambassadeurs en gastpersonen voor uw bedrijf zijn. Signaleren en registreren is het begin, coaching naderhand het logische vervolg. Indien gewenst behoort een observatie op locatie met feedback tot de mogelijkheden.
Rapportage kwaliteit & efficiëntie facturatie
Worden alle werkzaamheden die uw monteurs uitgevoerd hebben ook gefactureerd? Monteurs worden begrijpelijkerwijze onder andere afgerekend op hun efficiency. Als de werkzaamheden niet correct gefactureerd worden, is de monteur dan iets te verwijten?
De kwaliteit en efficiency van uw facturatie neemt REGEL Automotive Consultancy graag voor u onder de loep. Vanuit diverse oogpunten wordt voor u rapport gemaakt waarmee u aan de slag kunt om een hogere opbrengst per factuur te genereren.
Rein heeft meerdere trainingen en opleidingen gevolgd, hij mag zich gecertificeerd serviceadviseur en gecertificeerd garantiespecialist noemen. Het diploma Vakbekwaamheid Garagebedrijf ontbreekt uiteraard niet in dit rijtje.
“Een erg bijzondere opdracht én leerschool was het incognito bezoeken van dealers voor een klantbelevingsonderzoek, waarbij de focus geheel lag op het gevoel wat dit bezoek mij als ‘klant’ gaf. Enorm leerzaam, ook deze ervaring komt nog vrijwel dagelijks van pas.”
Wilt u gebruik maken van de diensten van REGEL Automotive Consultancy?
Schroom dan niet en neem contact op!
info@regelautomotive.nl | 06 513 704 82